chispa1707 (chispa1707) wrote,
chispa1707
chispa1707

Лики Галатской башни

Машинный перевод. Иконка работает в качестве одного из башни Галата я дал месту специальный доклад. Но он сказал, так как день моя рука была слишком много старых фотографиях. Башня Галата и окружающей среды в этой статье, не касаясь предыдущую статью, я хочу, чтобы вырыть немного больше. Башня Галата была на самом деле некоторые из вопросов, которые привлекли мое внимание, пытаясь сравнить фотографии, сделанные с аналогичным углом. Башня с информацией о различных статей, я заметил, противоречия между информацией в фотографиях, которые я видел. Я буду ссылаться на эти противоречия, чтобы остаться на основании этой статьи, Большой Ditch-роуд. Это полезно пройти, прежде чем краткий обзор башни.

Башня достигла сегодня на структуры из генуэзцами в 1348 году. Из-за неуверенности в период стен и рвов делается.
Башня поврежден в 1509 землетрясения. Это ремонт в 1510.

В 1717 году он начал использоваться в качестве пожарной каланчи. Это становится жертвой большого пожара 1794 года; конус свинца и дерева, деревянные лестницы и свет в комнате. Это подвергается ремонт, но опять случился пожар в 1831 году. Этот новый огонь после свинца купола. Верхний слой изготовлен путем изменения формы башни, глядя в железные перила, добавленных пространство. Таким образом, это наиболее близки к текущему состоянию формы.

James Robertson, 1854
Расположенный в 1860 году, когда невеста стены снесены, канавы заполнены. Небесный написал об этом Eyiceşöyl:

Башня Галата, которая управляется с помощью левантийских меньшинств Sehremaneti VI. "Развитие" муниципалитет под названием разрушенных работ с по двору, двери стены, потеряли свои стены продления к берегу, он также заполнили ров. Турецкая здоровья на протяжении всего периода от нижней части башни с левой с боковым Kasımpaşa, с другой стороны, Оружейная в большом турецком кладбище было разрушено кипарисов и каменных домов, чтобы освободить место для Levantine здесь делать. Нижняя часть башни и вокруг, даже в старых гравюр и картин видел в турецкой архитектуры в стиле деревянных домов разрушены кладка состоялась в üslupsuz домов и квартир. Это здание состоит из чрезвычайно высокий урон башня Галата относительно удаленного просмотра. Среди них, построенный в стиле шотландского замка и теперь Бейоглу больница раздражать глаза бывший британский морской госпиталь отметил конус в нижней части башни. Кладбище у подножия башни в середине, обеспечивая зеленой окружающей среды при удалении деревьев башню полностью отрезаны.

Semavi Eyice'nin bahsettiği Türk mimari üslubundaki evleri 1860'ların başlarında Sophus&Williams'ın kuleden çektiği bir fotoğrafta görebiliyoruz.
Hendeklerden bugüne sadece isim olarak Büyük Hendek ve Küçük Hendek Caddeleri kalmıştır. 1850'lerden sonraki fotoğraflarda bu hendek ve kuleye yakın olan surları görebiliyoruz. Semavi Eyice, tarih belirtmemiş ama diğer kaynaklardan hendeklerin doldurulması ve surların yıkılmasının ya 1860-1861 yılına tekabül ettiği ya da 1864 yılındaki imar hareketleri sırasında olduğunu öğreniyoruz. Aşağıdaki 2 fotoğraf kaynaklarda farklı tarihlerde geçebiliyor; ancak fotoğraftaki herşey aynı günde çekildiğini söylüyor. James Robertson'un İstanbul serüveni net olarak bilindiği için rahatlıkla 1854 yılında Büyük Hendek Caddesi diyebiliriz:
James Robertson, 1854
Ernest De Caranza, 1854

Aşağıda göreceğiniz Mayıs 1862 tarihli fotoğrafta hendekler henüz durmaktadır. Bu durumda hendeklerin doldurulması işleminin daha sonra, yani 1864'te gerçekleştiğini söylemek daha doğru olur.
Kuleye ait denk gelen en eski fotoğraf Ernest De Caranza'nın 1852 tarihli fotoğrafı. Caranza'nın İstanbul'da bulunduğu tarihleri belirten bir biyografi bulamadım. Bu fotoğrafta çevresi bir yangın sonrası yeri gibi görünmektedir. Acaba 1831 yangını sonrası o çevre toparlanamadı mı sorusu akla geliyor.
Şimdi en can alıcı noktaya geliyoruz: Tüm kaynaklarda kulenin külahının 1875 yılındaki bir fırtınada uçup gittiği belirtilmektedir. Eski fotoğraflarda tarihlendirmede fotoğrafçıların biyografisi yahut referans alınabilecek diğer noktalar bize yardımcı olmaktadır. Yukarıda verdiğimiz James Robertson'un fotoğrafı 1854 veya en geç 1855 tarihlidir. Hakeza, Ernest De Caranza'nın fotoğrafı da öyle. Bu fotoğraflarda kulenin sivri külahlı halini görüyoruz.

21 Mayıs 1862 tarihli Francis Bedford fotoğrafı James Robertson'un fotoğrafı ile aynı açıda fakat Galata Kulesi'nin külahı yok. Hatta dikkatli bakılırsa bir inşaat dönemi olduğu izlenimi veriyor. Henüz pencerelere camları takılmamış.
Francis Bedford, 21 Mayıs 1862


Bu durumda akla gelen kuvvetli ihtimal kulenin sivri külahının 1875 tarihinde bir fırtınada uçması bilgisinin hatalı olduğudur. Tersinden yaklaşırsak Francis Bedford fotoğrafının tarihinin hatalı olduğudur. Ancak fotoğrafçının biyografisi ve gezi tarihleri çok net olduğu; üstelik 1864 sonrası bölgede imar çalışması olduğu bilgisi de bilindiği için bu ara ihtimal ortadan kalkmaktadır.
Fotoğrafları takip ederek elde ettiğimiz bilgi ve tarihleri kullanarak vardığımız sonucu yeniden toparlarsak:
1- Galata Kulesi'nin sivri külahı 1875 yılındaki bir fırtınada değil, 1855-1862 arasındaki bir dönemde henüz bilmediğimiz bir sebeple sökülmüştür. Muhtemeldir ki 1862'ye daha yakın bir zaman.
Daha düşük gibi görünen diğer ihtimal ise;
2- Galata Kulesi'nin fırtınada uçan sivri külahı 1831 sonrası yapılan külah değil, 1875'te belirtilen fırtınadan evvel o arada bir yerde yapılan ve kayıtlarda olmayan başka bir külah olabilir. Ancak gerek Pascal Sébah, gerek Abdullah Fréres fotoğraflarında gördüğümüz külahsız hali ile 1862'deki külahsız hali birebir aynı olunca bu ihtimal iyice zayıflıyor.

Bundan sonrası daha derinlikli bir araştırmanın konusu olup eldeki sınırlı olanaklarımızı aşmaktadır. Bu konuda bilgilerinizle destek olmak isterseniz, lütfen yorum bölümüne mesaj bırakınız. Gereken güncelleme yapılacaktır.

* * *

Büyük Hendek Caddesi'nden görünümleri izlemeye sonraki dönemlerle devam edelim;


Abdullah Fréres'in bir fotoğrafında surların artık olmadığı, yeni evler ve hatta bir cami yapıldığını görüyoruz. Fotoğrafın net bir tarihi elimizde mevcut değil. Semavi Eyice'nin bize söylediği Levanten Evleri henüz ortada yok. Bunun hemen öncesi bir dönem olsa gerek. 1864-65 yılları gibi.
Abdullah Fréres fotoğrafı










Abdullah Fréres'in aşağıdaki diğer fotoğrafı devamındaki Pascal Sébah'ın fotoğrafından bir süre önce çekilmiş olmalı.
Abdullah Fréres, 1870'ler

Pascal Sébah, 1870'ler
Basile Kargopoulo'nun 1875 tarihinde olduğu belirtilen fotoğrafında sol bölümde mezarları görüyoruz.
Basile Kargopoulo, 1875

LOC arşivinden 1905 öncesi olduğu düşünülen bir fotoğraf


LOC arşivi, 1905 evveli

ve Büyük Hendek Caddesi'nden çekilmiş diğer fotoğraflar:

19. yüzyılda (?)
Abdullah Fréres (yıl ?)

Büyük Hendek Caddesi'nde Rusça Tabelalı Dükkânlar
Büyük Hendek Caddesi ve Köpekler






Büyük Hendek Caddesi


Galata Kulesi'nin diğer açıları da içeren eski fotoğrafları:
http://eski.istanbulium.net/tagged/galata-kulesi

Galata Kulesi'nden çekilmiş fotoğraflar:
http://eski.istanbulium.net/tagged/galata-kulesinden

Yazıda Faydalanılan İnternet Kaynakları:

http://www.tdvia.org/dia/ayrmetin.php?idno=130315

http://www.mimdap.org/?p=42051

https://galatakulesi.wordpress.com/2013/01/30/galatakulesihikayesi/
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 4 comments